RSS
email

Tatkala Terlintas

Akhirnya, dapat jua ku coretkan berpatah-patah kata di dalam langit hamba ini. Banyak kekangan yang dihadapi untuk aku menulis entah apa-apa di dalam ini. Kekangan yang paling MAJOR sudah pastinya line internet yang sangat perlahan dan selalunya memang susah nak dapat dalam dari bilik baruku ini.
Sudah lebih seminggu rasanya aku memulakan sesi pengajiaanku bagi semester ini. Hari pertama shaja sudah tesenarai kerja yang perlu dilaksanakan. Aku bukan mengeluh cuma saja mengingatkan diri yang masa itu amat berharga. Setelah satu saat sekarang ini berlalu, maka kita tak akan sesekali menemuinya lagi. Benarlah kata yang selalu ku dengar yang tak lain antaranya ialah:
Perkara yang paling jauh adalah masa yang telah berlalu.
Aku dapat lihat perubahan seseorang yang selalu menggangguku pada semester lepas. Alhamdulillah. Ya, aku akui ada bahagian rasa yang seperti sedikit sedih. (entah sebab apa entah? Hah! Jangan layan kerana aku pasti itu datangnya dari sahabat musuh yang nyata bagiku.) PERHATIAN. Ya, aku sukakan ia (adakah 'kau' lagi yang bersuara? DIAM!!!)
Semester ini, batch ku pula yang menyertai unit beruniform bagi memenuhi kursus dalam semester 3 ini. Aku cuba bersikap lebih profesional bagi bahagian pakaiannya. ALLAH Maha Tahu apa yang terselit dalam hatiku.
Tiba-tiba aku ingin highlightkan kata-kata yang ku dengari daripada seorang kaunselor wanita di dalam radio semalam.
"Bangunlah dengan OPTIMIS! Selalu ingat bahwa hari esok adalah hari yang sangat BERTUAH untuk kamu!!!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Aku hanya manusia biasa
Namun ingin miliki
cinta yang luar biasa
LAYAK kah aku?
ku pernah sakiti
cinta manusia
keranaku celaru
ku resah
ku keliru
ya..berat untukku lepaskan
kerana dia
amat baik dan penyayang
Namun ku tilik kembali
pada mata yang membaca
akal yang memikir
hati yang mentafsir
apakah aku berada pada
jalan yang benar?
lelahku mendengar hujah
dua bagian jiwa yang berbeda..
Akhirnya..alhamdulillah
Dia perihalkan aku dengan
hujah yang jujur
lagi benar
Moga hatiku ikhlas
melakukan semua itu
untuk Dia
ya Rabbi..teguhkanlah hatiku
dalam mencari cintaMu
janganlah Kau palingkan hatiku
setelah apa yang Kau kurniakan
wahai Tuhan yang membolak balikkan hatiku

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 

Selamat Datang


ShoutMix chat widget

Followers

Kdg2 Pening Juga Baca