RSS
email

Aku BENCI kau!

Astaghfirullah. Aku memang amat tidak menyukai emosiku tatkala ini. Emosi yang tidak keruan tanpa mengetahui apa sebab yang jelas. Titisan air mata seperti mahu mengalir sahaja tanpa henti. Aku tiba-tiba diterjah dengan persoalan.."apa sebenarnya yang aku mahu dalam hidup ini?"
"Apa?"
Pernah terdetik dalam hatiku untuk memilki cintaNya semampu yang ku dapat. Namun, benar-benar ikhlaskah aku terhadap penyataan itu? Adakah lahir dari hati yang benar-benar rindu padaNya? Pernahku tinggalkan sesuatu yang mula menumbuh menjadi begitu bermakna dalam hidupku tatkala ianya adalah pertama dan begitu menyenangkan. Penuh kasih sayang dan tanggungjawab. Seperti yang ku idamkan selama ini. Namun, ku tinggalkan jua tatkala hati tiba-tiba pada suatu ketika merasa begitu resah. Perbedaan jiwa yang ada merungsingkan daku.
Ya ALLAH... Janganlah biarkan aku terus menerus tersasar dari jalanMu. Aku tahu, bukan hebat mana pun jalan yg ku lalui andai dibandingkan dengan manusia lain yang benar-benar menyintaiMu seiklasnya. Aku hanya hamba yang biasa. Amat tidakku tahu di mana posisiku.
Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemahnya diriku ini
Ku serahkan segala padaMu
Ah...aku benci nafsu yang berada dalam diriku! AKU BENCI KAU!!! Apa yang 'kau' nak pada kasih sayang manusia? Pada pangkat serta pujian manusia? Semua tiada kekal!
ya ALLAH..bimbinglah daku. Aku terasa semakin hari, aku semakin lemah. Tatkala hati semakin dikotori oleh dosa-dosa yang terkadang aku terpaksa aku biarkan ia berlegar. Astaghfirullah.. Ya Rabb..bantulah daku.

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 

Selamat Datang


ShoutMix chat widget

Followers

Kdg2 Pening Juga Baca