RSS
email

ALLAHU ALLAH...

m.. aku rasa tidak perlu lagi hati ini merintih habis dalam blog ni. Sebabnya.. telah pun habis dikeluarkan tadi. Perkara yang acap kali berlaku pada diri yang serba kekurangan ini. Berkisar perihal persahabatan. Telah ku cuba jadi kawan yang terbaik dan seikhlas mungkin bersahabat dengan manusia di sekelilingku. Namun, seringkali itu juga, aku ditinggalkan. Tatkala tiada kepentingan yang dapat diperoleh dariku.
Sedih? Kecewa? Hampa?
Lebih dari itu aku rasa. Sampaikan aku tak tahu nak menggunakan perkataan apa untuk menggambarkan apa yang aku rasa. Itulah sebab aku amat menghargai masa-masa indah bersama teman-teman apabila ianya wujud mekar dalam hidupku walaupun sementara. Itu sebablah aku terasa begitu banyak benda-benda yang aku simpan dalam otak aku. Dari sekecil-kecil hal hinggalah sebesar-besarnya. Tapi taklah semua. Segalanya dengan izinNya jua.
Ya. Aku suka tersenyum. Aku suka tersenyum sebagai pengubat hatiku yang selalu dicalari dan dilukai. Seandainya, aku turuti segala emosi dalam diri maka aku akan jadi diriku yang berada di dalam tingkatan empat dahulu. Ya ALLAH... Lemahnya diriku ketika itu. Sehingga lutut ini hampir sahaja menyembah bumi.
Akulah teman yang memahami diriku sendiri. Tapi tak juga sebab aku juga terkadang tidak memahami diriku sendiri. Hanyalah Kau ..Ya Rabb.. Yang AMAT MEMAHAMIku..
Bimbinglah daku ya ALLAH...Janganlah Kau berpaling daripada melihat, menjagai dan sebagainya akan hambaMu yang hina dina ini. ya ALLAH..
YA ALLAH..tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untukku lalui. Tunjukkanlah padaku ya ALLAH.. Amiin ya Rabb~

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 

Selamat Datang


ShoutMix chat widget

Followers

Kdg2 Pening Juga Baca