RSS
email

Perlukah aku?

Perlukah aku mengambil isu ini serius? Perlukah aku memberi peluang kepada diri untuk mengenali insan yang aku tak kenali? Kenapa mak cik tu begitu sekali ingin mengenalkan aku? Apa-apa pun aku masih akan membiarkan perkara ini berlalu mengikut masa. Seandainya makcik itu masih mencariku, mungkin juga aku akan memberi kata jawapan yang positif. Wallahu'alam.
ya ALLAH..peliharalah hatiku yang makin menjauh.
Kadang-kadang kesian juga aku dengan seorang manusia dalam kelas aku. Dia ingin aku melayannya seperti kawan-kawan lain. Entahlah. Mungkin juga aku bukan sengaja nak membezakan cara pergaulan aku dengan seseorang dengan seseorang yang lain. Namun, aku terasa seakan ada halangan dalam aku membaiki pergaulanku dengan dia. Bagi aku mungkin jua kerana dia ini seumpama satu gelombang perubahan yang terkadang menakutkan. Entahlah. Aku sekali lagi ingin membiarkan masa menjadi penentunya. Aku pasti. InsyaALLAH. Perkara positif yang akan berlaku. Namun, perlu aku ingat. Dia adalah adam. Aku semestinya perlu meletakkan satu batasan yang jelas. Ingat tu!
Aku takut untuk menjadi manusia yang tahu bercakap je tapi 'habuk' pun tak ada. Orang pernah bertanya," kenapa tak masuk jadi calon?"
Aku kadang-kadang nak ketawa besar pun ada. Siapalah aku ni? Manusia biasa. Hina dina. Terasa tiada kelebihan. Semestinya aku tidak akan masuk selagi amanah yang sedangku genggam sekarang tidakku jalankan sehabis baik. Hal ini pun sudah menjadi satu kerungsingan dalam fikiran. Bagaimana pula nak buat sehabis baik? Buntu. m..
Tu saja yang ingin aku luahkan. daa..w'salam

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 

Selamat Datang


ShoutMix chat widget

Followers

Kdg2 Pening Juga Baca